برگزاری جلسه مناسب سازی بهزیستی شاهین دژ

سومین جلسه شورای هماهنگی مناسب سازی و شورای سالمندی بهزیستی شاهین دژ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛
مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ گفت : نگاه و نگرش در سازمان بهزیستی به مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری مختص یک مجموعه یا یک مکان خاص نیست، باید تمام شهر برای حضور افراد دارای معلولیت، جانبازان، سالمندان و ... مناسب‌سازی شود و بهزیستی به دنبال تحقق این هدف است.
وی افزود: گاهی مناسب نبودن فضای شهری حق مشارکت فعالانه اجتماعی و استفاده از حق زندگی معمولی در شهر را از معلولان می‌گیرد و آنان را از افرادی توانمند از توانایی‌های فکری و احساسی بالا، به افرادی گوشه گیر و محروم از حقوق پایه شهروندی تبدیل می‌کند.
داداشیان اظهار داشت: با این شرایط معلول ترجیح بر ماندن در محدودیت خانه را انتخاب می‌کند. لذا مناسب‌سازی معابر و دسترسی آسان به امکانات اجتماعی در صدر همه خدماتی است که باید به این گروه از شهروندان ارائه داده شود چرا که شهر ایده‌آل شهری است که تمامی شهروندان بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
کامران بابازاده فرماندار شاهین دژ با تاکید بر کثرت و سختی وظایف محول شده به سازمان بهزیستی از تلاش بی شائبه و شبانه روزی همکاران بهزیستی تشکر و ابراز امیدواری کرد: در برنامه‌ها دستورهای کاری شورا در آینده نگاه ویژه‌ای به اهداف و برنامه‌های اداره بهزیستی بویژه در امر آموزش و خدمات پیشگیری محور، حمایت از معلولین وتوانمندسازی آنان، احداث سالن ورزشی و رفاهی ویژه معلولین، مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی، صورت پذیرد.
وی از اعضای شورای مناسب سازی خواست تا با حساسیت بیشتر زمینه حضور پرشور این افراد، دسترسی به امکانات اداری، اجتماعی، تفریحی، گردشگری را با توجه به اهمیت موضوع مناسب سازی و دسترسی پذیری خدمات اجتماعی برای معلولان و سالمندان فراهم سازند.
گفتنی است در این جلسه قلی پور کارشناس مناسب سازی بهزیستی شاهین دژ گزارشی از عملکرد ادارات شهرستان را ارائه نموده و اعضای حاضر در جلسه نیز انتقادات و پیشنهادات خود را در قالب مستندات مصور ایراد کردند .

کد خبر 120864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد